כיור מונח על ארון אמבטיה

עולם ריהוט ואביזרי האמבטיה לא שוקט על השמרים והלהיט-כיור מונח מככב היום בהרבה חדרי אמבטיה משום שהוא מתאים לכל סגנון עיצוב בין אם מדובר על עיצוב קלאסי, מודרני, כפרי או מינימליסטי.

הרעיון של כיור מונח כשמו כן הוא. זה לא כיור המחובר משני צדדיו למשטח של שיש כמו שהרגלנו לראות שנים רבות. מסתבר שהמשטח הזה לא תמיד נחוץ וגם לא לכולם ולכן את הכיור בו משתמשים לרחצה אישית אפשר להניח על גגו של ארון קטן או גדול, מבלי שיתפוס יותר מדי מקום תוך ויתור על אותו משטח. כיור מונח הוא אלמנט שמאפיין את העיצוב המינימליסטי. פריטים לא גדולים, חלקים שלא תופסים מקום אבל כאלה שיש להם אמירה והאמירה שלו היא מאופקת, אלגנטית ומודרנית.

סוגים של כיור מונח

הצצה בקטלוג של חברה ישראלית המייצרת ארונות אמבטיה וכיורים חושפת עולם שלם חדש של המצאות, חומרי גלם, דגמים וצבעים של כיור מונח.

הכיורים מרהיבים ועושים חשק להניח כל אחד מהם על ארון האמבטיה. אפשר למצוא כיורים לבנים עגולים, או לבנים עגולים עם נגיעה של פס שחור עדין. כיור שחור מרובע רחב במט. כיורים בדגם אובאלי או ביצה במט או מבריק בשחור ולבן. קטנים, גדולים, מרובעים, מלבניים. דוגמה של פסים. אין כמעט רעיון או עיצוב שאין אותם בכיור.

כיור מונח מוסיף אלגנטיות לחדר האמבטיה והוא מתאים להרבה חדרי אמבטיה קטנים אולם גם גדולים. אפשר להניח אותו על ארון קטן או על ארון גדול והוא חוסך במקום וגם נראה הרבה יותר יפה על ארון ולא כמו שהיה מקובל להתקין את הכיורים במשך שנים- כחלק ממשטח רחב וגדול שתפס את כל האמבטיה עד כדי כך שהיה קשה לזוז בה.

קונספט הכיור המונח- שאול מהתקופה הרומית!

כיור מונח זה אלמנט שמכירים אותו לרוב מתרבות החמאמים בעבר. בריום וציורים מהתקופה היוונית או הרומית כאשר היו בתי מרחץ משום שלא לכל אחד היה חדר אמבטיה בבית…אפשר לראות למבנה סוג של עמוד ועליו כיור מונח או כיור בלי משטח שהוצמד לקיר ושימש את המתרחצים במקום.

זהו רעיון מאוד פרימיטיבי והיום תופס מאוד כחלק מהקונספט של אמצעים סניטריים כמו פעם, למשל כמו אמבטיה על ארבע רגליים. לכיור הזה יש היסטוריה ובעבר הוא נעשה מאבן טבעית. אפשר להשיג אותו היום גם ככיור עם עיטורים מה שבעצם הכי הרבה מזכיר את השורשים שלו, הכיורים המונחים של פעם היו עשויים או מאבן וכן מעוטרים בשלל עיטורים צבעוניים עדינים.

עיצוב חדר אמבטיה קלאסי

היום יותר מאשר בעבר בכל בית שמים דגש על עיצוב אמבטיה ולא סתם מזמינים כיור או ברזים או ארון אמבטיה בלי שיקול דעת. היום תופסים את החדר הזה כמו כל חדר בבית, כמי שזקוק לעיצוב ולתכנון ולכן גם מקומו של כיור מונח על ארון מככב בביקוש מצד לקוחות שאוהבים את הסגנון הקלאסי שנראה קצת כמו פעם, קצת עתיק אבל עשוי היום מחומרי גלם יותר חזקים, עומדים בעומס עם שחיקה נמוכה.

כאחד המקומות הכי שימושיים ואינטימיים בבית חשוב מאוד לרהט ולעצב אותו בדיוק כפי שאוהבים הרי נכנסים אליו כמה פעמים ביום להתנקות גם מהלחץ של היום וחשוב שזה יהיה מקום נעים ומרגיע.

איך בוחרים כיור מונח?

כדי לבחור כיור מונח בעידן הדיגיטלי תוכלו לגלוש ברשת לאתרים של יצרנים כחול לבן של ריהוט לאמבטיה כולל כיורים ולראות אם בקולקציה שלהם יש כיורים שאתם אוהבים.

אחד הדברים שצריכים להנחות אתכם ברכישה של כיור הוא הצרכים שלכם. את הכיור המונח כשמו כן הוא, מניחים מעל ארון אולם יש לבצע התאמה בין הכיור לבין גג הארון כדי שתוכלו להתאים אותם זה לזה ולכן לעתים קרובות מדובר על רכישה אחת של ארון וכיור אמבטיה באותו ביקור כדי לקלוע גם לגוונים, גם לעיצוב ולבצע התאמה מושלמת.

צבעו של הכיור צריך להתאים לעיצוב ולגוונים שיש לכם בחדר האמבטיה או לחלופין להוות ניגוד מוחלט, וגם זו אפשרות. תוכלו ללכת על צבעים שחורים בשילוב של עץ או צבע לבן, ניגודים שהולכים מצוין כאשר מעצבים את חדר האמבטיה.

ארון אמבטיה לכיור מונח | ארונות אמבטיה תלויים עם כיור מונח | כיור קטן עם ארונית | כיור שירותים קטן עם ארונית

Skip to content