ארונות אמבטיה בצבע לבן – סגנון עיצוב נורדי

ארונות אמבטיה בצבע לבן מסווגים בדרך כלל לסגנון עיצוב נורדי. אם כן מהו העיצוב הזה ומה מאפיין אותו מלבד צבע לבן בשילוב עץ?.

קולקציית ארונות אמבטיה חדשה של אחת מחברות הייצור והעיצוב הישראליות כחול-לבן, חושפת את מגמות העיצוב החדשות והן כוללות גם הרבה מאוד ארונות מעץ או בשילוב של צבע לבן.

ארונות אמבטיה בסגנון הזה שייכות לעיצוב הנורדי שהוא בעצם עיצוב של ארצות סקנדינביה כמו נורבגיה, שוודיה ועוד. הקווים המנחים אותו הם צבעים בהירים כמו עץ ולבן (גם צבעי פסטל ושחור) וכן שימוש בחומרים טבעיים. העיצוב עצמו מאוד מינימליסטי כלומר- כמה שפחות יותר יפה בלי להעמיס ובלי להוסיף פריטים מיותרים, מה שבהחלט תורם לעיצוב נינוח ומרווח של חדר אמבטיה שכן לרוב מדובר בחלל קטן שאי אפשר לאכלס אותו ביותר מדי פריטים.

עיצוב נורדי הוא עיצוב פונקציונאלי- ארונות אמבטיה

העיצוב הנורדי שהוא כאמור גם מינימליסטי, הוא נגזרת של העיצוב המודרני שהוא זה המוביל היום את תחום עיצוב הבית, בין אם מדובר בחדר האורחים ובין אם מדובר בחדר האמבטיה.

כאמור מדובר בחלל הכי קטן בבית שבדרך כלל מכיל מקלחון ואמבטיה או רק מקלחון כמו שקיים בהרבה בתים. ארון אמבטיה שיכול להיות על רגליים, תלוי או מרחף וכמובן כיור. יש שמוותרים היום על קיומו של אותו משטח אמבטיה שכן את תכשירי הטיפוח שלהם הם מאחסנים בחדרם הפרטי ולכן הם לא זקוקים לארון גדול עם משטח אמבטיה. יש שמניחים את הכיור על גג הארון ואז מדובר בארון לא תמיד גדול אבל פונקציונאלי.

עיצוב נורדי מתייחס לפונקציה ולא לעיצוב. כלומר – הדגש הוא על מה באמת צריך ולא מה יפה לנו באמבטיה. לכן תמצאו רק את מה שנדרש ארון, כיור, ברז ומקלחון או אמבטיה. יש הרבה אנשים שאין להם חדרי אמבטיה בחדרי שינה ולכן כל פריטי הטיפוח וההיגיינה של הבית, אמורים להיכנס לחדר האמבטיה ואז בדרך כלל יש צפיפות מאוד גדולה על המשטח ולכן צריך לבחור בארונות שיש להם נפח אחסון גדול שיוכלו לספק את צרכי הבית הזה. בלגן באמבטיה זה אחד הדברים שהכי מאפיינים בתים עם ילדים ולכן צריך לשקול טוב איזה ארון מתאים לכם וכזה שיכול ליצור את המרחב והאוורור לו זקוק החדר שלכם. הצבע הלבן בשילוב עץ הוא מה שמוביל את עיצוב ארונות אמבטיה אלה.

חדר אמבטיה מאוורר

חשוב מאוד שחדר האמבטיה שלכם יהיה מאוורר ולא צפוף. לכן ההחלטה על בחירת ארונות אמבטיה צריכה להיות אישית ובהתאם לנתוני ומידות חדר האמבטיה שלכם. גם אם החלום שלכם הוא ארון ענק שעליו תוכלו להניח את תכשירי הטיפוח והניקיון שלכם הרי שכאשר מדובר בחלל קטן, תצטרכו לבחור ארון אמבטיה שהצבתו תאפשר תנועה חופשית בתוך החדר והוא לא יגרום לצפיפות. העיצוב הנורדי בדרך כלל מספק תחושה של מרחב, משום שכאמור הצבע שלו הוא לבן והצבע הזה גורם לתחושה של מרחב גדול. מלבד זאת כאמור תצטרכו לבצע התאמה בין הארון לחדר ולהחליט גם אם אתם צריכים ארון עם מגירות או דלתות או גם וגם. יש היום שפע של ארונות אמבטיה שמייצגים את הזרמים והעיצובים השולטים היום בתחום העיצוב, ואם תפנו לחברה שיש לה קטלוג רחב תוכלו מן הסתם למצוא את ארון האמבטיה שלכם.

צבעים בהירים -אשליה של מרחב

ארונות אמבטיה בהירים בסגנון נורדי יעבדו מצוין עם ניגודי צבעים של קרמיקה, אפילו שחורה או אפורה. להכניס רצפה לבנה לאמבטיה זהו הימור לא פשוט משום שאז רואים עליה כל טיפת לכלוך, ואם רוצים להשלים את העיצוב הפונקציונאלי הנורדי אז הולכים על צבעים כהים יותר. צבע לבן באמבטיה מעניק אשליה של מרחב ומחזיר אור וזו בחירה מצוינת לחדר האמבטיה שלכם ובעיקר כאמור לחדרים קטנים. מלבד הצבע הלבן מה שמאפיין את העיצוב הזה הוא חומרים טבעיים כמו אבן ועץ שמכניסים גם קצת טבע לחדר האמבטיה. כאמור המשולש הקדוש של העיצוב הנורדי הוא פונקציונאליות, צבעים לבנים משולבים בעץ ומינימליזם.

Skip to content