כיור מונח – כל הטיפים והמידע שחשוב להכיר

כיור מונח הוא אחת השינויים הכי גדולים היום בתחום עיצוב חדרי אמבטיה. מסתבר שהעיצוב הקודם הידוע של כיור המשולב עם משטח מעל ארון אמבטיה הוא כבר לא ממש באופנה, והטרנד החזק יותר הוא כיור מונח. פשוטו כמשמעו. מבחינת מגמות של חדרי אמבטיה וכיורים מדובר היום על צבעים חלקים או לחלופין כיור מעוטר פרחים. יש כיור מונח בצבע זהב, ברונזה, שחור או לבן בדוגמאות שונות שלא הכרנו עד היום. יש כיורים אובאליים דמויי ביצה, כיורים מרובעים מאוד יפים או עגולים כאמור בצבעים הכי אופנתיים שמשתלבים בכל סגנון עיצוב של חדר אמבטיה. העיצוב המודרני, הנקי והאסתטי הוא העיצוב הכי מבוקש היום בכל בית. אם יצא לכם לראות חדרי אמבטיה בבתים תוכלו לשים לב להעדפה של מוצרים מאוד נקיים מבחינה אסתטית וכיור מונח הוא חלק מהמהפך הזה.

כיור מונח – זה מינימליסטי

עד לפני כמה שנים לא ידענו מה זה כיור מונח ובכל בית היה כיור צמוד למשטח של האמבטיה, שהוא שימושי עד היום לחלק מהאנשים. כיור מונח הוא למעשה חלק מהסגנון המינימליסטי שהוא נגזרת של הסגנון המודרני. "כמה שפחות זה היותר החדש". יש הבדל בין כיור שהוא חלק ממשטח עבודה גדול לבין כיור חמוד שמונח על גג ארון האמבטיה שבחרתם. זהו מינימליזם במיטבו. בכלל אפשר לומר שכל חדר האמבטיה הפך למינימליסטי כאשר בעצם אנשים היום משתמשים באמבטיה רק לצורך מקלחת ושטיפת פנים או גילוח, אפילו את הטיפוח עושים כבר בחדר מול הטואלט ולכן לא חייבים לבחור בארון אמבטיה גדול אלא אפילו קטן אבל כזה שאפשר להניח עליו את הכיור. תפקידו של חדר האמבטיה הצטמצם לפעילות קצרה והיום המינימליזם הוא לא רק בכיור מונח אלא גם בגודל של הארונות ויש המסתפקים במינימום הנדרש ולא יותר מכך.

כיור מונח מעוצב

האם שמתם לב כי בשנים האחרונות, זוכה חדר האמבטיה לעיצובים חדשים ובין השאר גם תראו כיור מונח כמו גם למשל למראה תלויה. זהו טרנד בפני עצמו שנועד לא להעמיס באביזרים על החדר שגם כך, הוא קטן מאוד. כאשר הדברים מונחים או תלויים הם תופסים פחות מקום. לעניין זה נאמר שבמסגרת הפריטים התלויים, ניתן להשיג גם ארון אמבטיה תלוי. זה לא רק חוסך במקום אלא שזה גם נראה מאוד מעוצב ונדמה שחדר האמבטיה שהוא המקום להיגיינה האישית והאינטימית של כל אחד, פשוט מרחף. הרגשה מאוד נעימה שעובדת מצוין עם אמבטיה מלאה עם קצף ועלי וורדים. כיור מונח לעומת כיור רגיל, משדרג את חדר האמבטיה לגמרי מבחינת עיצוב. זהו המקום בו משתמשים כמה פעמים ביום ולכן רצוי שהוא יהיה מעוצב לפי טעמכם האישי והמיוחד.

איך תבחרו כיור מונח?

חשוב מאוד לבחור כיור מונח שמתאים מבחינת חומרי הגלם והמרקם שלו לשאר הפריטים בחדר האמבטיה. כך נוצרת שפה של עיצוב ומכנה משותף. יש לבחור את הכיור גם בגודל פרופורציונאלי לחדר האמבטיה עצמו. לא ייתכן חדר אמבטיה קטן מאוד וכיור מאוד גדול. חשוב גם לבחור לא רק גודל אלא גם סגנון. תוכלו לבחור בכיור מונח עשוי מקרמיקה ועם תחתית למשל מעץ איכותי ועמיד בלחות. אם חדר האמבטיה שלכם מעוצב בגוונים של שחור, אפור או לבן, תוכלו לבחור דווקא בכיור בעל צבע בולט מאוד שיהיה מעין כתם צבע אמנותי באמבטיה. כיור מונח חייב לעבוד עם הסגנון שלכם או ליצור ניגוד- זהו חוק ידוע בעיצוב. מה שבטוח תצטרכו לבחור בכיור הנכון וזה שיוצר את האווירה הנעימה בחדר האמבטיה, זה שעושה לכם חשק להיכנס לאמבטיה ולהשתמש גם בו.

אליפסה, אובאלי, עגול או מרובע?

היום לעומת מה שהיה קיים בעבר, יש אין ספור עיצובים של כיור מונח גם מבחינת חומרי גלם, גם מבחינת סגנון, גודל ועיצוב. האם תרצו בחדר האמבטיה שלכם כיור בצורת אליפסה, עגול, מרובע או אובאלי? הכל אפשרי. מה שבטוח שאכן הגודל שלו, חומרי הגלם והגוון שלו הם אלה שיגרמו לו להשתלב בהרמוניה באמבטיה שלכם ולגרום לכם להיכנס לחדר הזה בכיף ולצאת ממנו נקיים ונינוחים. לפני שאתם רוכשים כיור הציצו בקטלוגים של אחת מחברות בתחום של ארונות אמבטיה והאביזרים המובילה בארץ, ותוכלו לקבל החלטה צרכנית נבונה.

Skip to content