ארונות אמבטיה: מגמות ל-2023

אם תציצו לקטלוג קולקציית ארונות אמבטיה של חברה מובילה, תגלו מהם הטרנדים והמגמות לשנת 2023. אין ספק כי החידושים בתחום הזה הם חלק ממגמה כללית בעולם העיצוב שמחובר לגמרי גם לעולם האופנה. הטרנדים משותפים לשתי העולמות הללו וניתן לראות קווים דומים בשתיהן. אם הצהוב נכנס לתחום ארונות אמבטיה, תראו את זה גם בבגדים ולהיפך.

אז מי קובע את הטרנדים ומה המשמעות שלהם? כל מה שצריך לדעת במאמר זה.

ראשית יש לציין כי קיימים כמה סוגים של טרנדים יש את הטרנד הזמני שעשוי להימשך גם חודש וזהו. מי שיוצר את הבאזז סביבו הם אנשי שיווק וכמו שהוא מגיח מהר, הוא גם מתפוגג ולא משפיע יותר. ויש את המגמה המבוססת על תחזיות שנבנות ביחס לשנים קודמות, למחזוריות של טרנדים שעולים וקמים כמו גלים החל מההיסטוריה בתחום וכולל כל השינויים שנחוו עד היום. זוהי בעצם מגמה שאן הולכת להשפיע בכל מיני היבטים על התחום.

מהן מגמות העיצוב של ארונות אמבטיה?

מגמה בדרך כלל יכולה להיקרא גם כיוון, כלומר יש כיוון כללי לחומר גלם של ארונות אמבטיה, פירזול חדש וכמובן גוונים. גם הם מתחדשים כל שנה ואפשר לראות אותם נכנסים לכל הבית גם בריהוט, בטקסטיל ובגוונים של ארונות אמבטיה וכמובן שהם גם יובילו את האופנה.

המגמות באות לבטא את החלום או הצורך של בני האדם במשהו חדש שיתרום להם לתחושה טובה בבית. כאשר מדובר על העידן הדיגיטלי, רואים יותר ויותר טרנדים שקשורים לטבע, כמה שיותר דברים וצבעים של טבע בבית, שיתנו קונטרה וייצרו איזון מול כל הגאדג'טים והאלקטרוניקה שמציפים אותנו. זה יכול לבוא לידי ביטוי בצבע או בחומר הגלם של ארונות אמבטיה וכמובן גם בגוון שפתאום יפרוץ וישתלט על כל מיני פינות בבית.

מי קובע את הטרנדים?

טרנדים ומגמות נקבעים כל שנה באמצעות צוות מעין סימפוזיון של אנשי עיצוב ואופנה ומוזמנים גם כמה מעצבי על מכל העולם. כולם יחד מנסים לחזות לאור מה שקורה בעולם מה יהיה חדש אצלנו בבית. מגמה היא תוצר של הלך רוח, תקופה. מצב כלכלי אפילו מצב הבורסה ומלחמות חלילה משליכים על העיצוב הביתי וגם על האופנה.

בחודש ספטמבר מתקיים כל שנה שבוע האופנה בפריז וכבר אז ניתן לראות את הטרנדים החדשים על המסלול. מביני ענין ינהרו גם לתערוכת העיצוב הגדולה בעולם המתקיימת במילאנו ויחזו בחדשנות של עיצוב הבית, ארונות אמבטיה ואופנה.

גם המגזינים, ערוצי המדיה ותצוגות האופנה מספקים הצצה אל החידושים השנה והם כאמור אירוע מתגלגל משנה לשנה.

אז מה לגבי ארון אמבטיה? המגמה היא ברורה והטבע כבר כאן.

הטבע נכנס לאמבטיה- מגמה בולטת

הגעגוע אל מרחבי הטבע, אל העולם הטבעי שהוא ההיפך המוחלט מהעולם הדיגיטלי, גורמים לכך שיהיה לנו הרבה עץ בבית שהוא חומר גולמי שאפשר להרגיש לידו את העצים והיער. ארונות אמבטיה מעץ או במראה עץ הם כבר מגמה המובילה כל שנה בייצור ארונות אמבטיה כדי לתת לבית מראה יותר טבעי ופחות מהונדס.

אבל לא רק מראה העץ הוא מה שתורם לכניסה של הטבע הבייתה אלא גם הצבעים החדשים. היום אפשר לרכוש ארונות אמבטיה בצבעי תכלת, ירקרק, צבעי אדמה וכל אלה הם צבעי האדמה, השמיים והשמש שמזכירים לנו מה קורה מעבר לחלון וזה גם מאוד מתאים לאזור הים תיכוני בו אנו גרים.

את הצבעים של השנה הבאה קובעים נציגים של חברות צבע בינלאומיות. הצבע המסוים נבחר בדרך כלל כדי שהוא יעצים ויתרום לתחושת הרוחניות הפנימית שלנו. בעולם מדובר על חברת פנטן, חברת בנג'מין מור וחברת שרווין ויליאמס שבחרו השנה בצבע ורוד- ורדרד-אדמדם וסביר להניח שנתחיל לראות את זה גם באמבטיה.

לא לשכוח לרכוש ארון מתאים לצרכים?

מעבר לעיצוב, לצבע ולסגנון, ארונות אמבטיה הם בראש ובראשונה רהיט פונקציונאלי ולכן חשוב לרכוש ארון שיענה על הצרכים של האחסון והשימושיות שלו.

יש ארונות מינימליסטיים וקטנים המיועדים ליחידים או לזוגות, ויש ארונות יותר גדולים שמיועדים למשפחה והם יכולים להיות מורכבים מיחידה גדולה או שתי יחידות.

הם מאפשרים אחסון רב וכמובן שיש להתאים להם כיור, וברז וכן מראה מגדילה עומדת או מרחפת. תלוי מה הסגנון שאתם רוצים בתוך האמבטיה שלהם.

Skip to content