מסע ארונות אמבטיה בחדרי האמבטיה בארץ

מסע ארונות אמבטיה

לכל אמבטיה מתאימים ארונות אמבטיה אחרים. הם נבחרים בהתאם לפונקציות שהם צריכים למלא וגם לפי טעמם של בעלי הבית. יש המעצבים את חדר האמבטיה ברוח העיצוב הכללי של הבית ויש המתייחסים אליו כאל חלל נפרד ומיוחד הדורש עיצוב אחר משאר חלקי הבית בתאם לתפקוד שלו ואז הוא יהיה בעל עיצוב מיוחד משלו.

אם למשל החלטתם כי אתם אוהבים את הסגנון העתיק בבית שלכם ומדובר בסגנון הכבד דמוי העתיק של ספות, כורסאות ושולחנות בצבע חום בדרך כלל עם פיתוחים וקישוטים, תחשבו אם סגנון כזה שמעמיס על החלל, מתאים לחדר האמבטיה אשר במובנים רבים צריך להיראות קצת כמו "בית מרקחת" שכן התפקיד המרכזי שלו הוא לאפשר לבני הבית לעבור מדי יום רחצה אישית והיגיינית וזו גם הסיבה שבמשך שנים חדר האמבטיה בכל בית בישראל היה לבן, כולל קרמיקה לבנה ואביזרים סניטריים לבנים.

האם אתם רוצים ארונות מטבח וינטאג'?

בשנות הוינטאג' המתייחסות לשנים 1950-1970 החל הבית הישראלי לקבל המון צבעים וטקסטורות חדשות. ספות הסלון רופדו בקטיפה או בקורדורוי בצבעים, ירוק, חרדל, כתום ועוד. הטקסטורות גם של הריפוד וגם של הווילונות שהיו פריט דקורטיבי חובה בכל בית, היו בדוגמאות של פרחים או דוגמאות גיאומטריות ושילבו בין צבעים שונים, ואלה השליכו על כל פריטי הבית. היה הרבה טקסטיל שבא לידי ביטוי בכריות על הספה, שטיחים, כיסויי מיטה, מפות שולחן ועוד. הבית היה צבעוני, בעל דוגמאות שחזרו על עצמן בטקסטיל וחדר האמבטיה קיבל אף הוא צבעים ברוח אותה תקופה.

יכולנו לראות חדרי אמבטיה עם ארונות אמבטיה בצבעים כתום, חום, ירוק, לבן, אדום, כחול, צהבהב או במרקם של עץ. הקרמיקה הייתה מעוטרת ממש כמו הווילונות בפרחים או צורות גיאומטריות בכמה צבעים שהשתלבו היטב עם הארונות והסגנון הכללי של צבעוניות הווינטאג'.

סגנון זה היווה בעצם מהפך גדול בעיצוב חדרי האמבטיה בארץ, שהחל בארה"ב ובאירופה ונחת גם אצלנו עם שלל עיצובים חדשים וצבעוניים, כמותם לא נראו עד אז בחדרי האמבטיה השמרניים והבוהקים מלובן בארץ.

קאמבק לחדרי אמבטיה וינטאג' 2023

סגנון זה נמשך עד שלהי שנות השבעים והיה פורץ דרך וחדשני וסחף אחריו רבים. עד היום יש בארץ הרבה מאוד חדרי אמבטיה מעוצבים מאותה תקופה שנראים כאילו הם נעשו היום וזה בגלל סיבה אחת- הוינטאג' חוזר לחדרי האמבטיה אבל בנגיעות אחרות.

ארונות אמבטיה היום מעוצבים בדגמים כמו "תריס" או חלקים והצבעים שלהם הם סוג של קאמבק לצבעי הוינטאג' שחדרו בזמנו בשנות השבעים, אם כי הם קיבלו היום ריכוך מסוים. הצהוב הוא צהבהב, הירוק והתכלת בהירים כמו שמים ביום טוב, ויש גם אפורים ולבנים ושחור ולבן וצבע עץ. המטרה היא להעניק חמימות ותחושת בית למקום הכי אינטימי בבית ובהחלט מצליחים לעשות את זה.

הסגנון מודרני המשלב פונקציונאליות מינימליסטית

אוהבי הריהוט העתיק עיצבו את חדרי האמבטיה שלהם גם בסגנון הזה. יכולנו לראות ארונות אמבטיה חומים כבדים עם פיתוחים, לצד כיור דמוי אבן וברז בצבע פליז שידמה ברז עתיק. גם המראה נבחרה בהתאם. הקרמיקה הייתה בהירה, עם אלמנטים של זהב ומה שמאפיין את הסגנון העתיק, בא לידי ביטוי גם בחדר האמבטיה.

אולם האמת היא שהסגנון הזה פחות מתאים לחדרי אמבטיה מכמה סיבות. ראשית הוא יוצר תחושה של כבדות ולא נינוחות ורוגע כפי שרוצים שיהיו בחדר האמבטיה. שנית חדרי אמבטיה בהרבה בתים ודירות הם מאוד קטנים ולכן כאשר בוחרים בסגנון ריהוט כזה, הוא גורם לחדר להיראות יותר קטן ממה שהוא, כי החום מקטין ואילו הבהיר מגדיל.

אז יש חזרה לגוונים הבהירים ולסוגי ארונות אמבטיה שהם ראשית בצבעים בהירים או ארון אמבטיה שחור אבל מאוד מינימליסטי ובקווים ישרים, ויש דגש על שימוש באביזרים לא גדולים. יש כאלה שאף מוותרים על המשטח הגדול שהכיור היה חלק אינטגרלי ממנו ומניחים על ארון האמבטיה את הכיור האובאלי או העגול בצבע שחור או אפילו זהב כפי שיש היום, אלמנט שבהחלט הגיע מתוך הסגנון העתיק ויוצר סגנון יוקרתי בחדר.

לכיור זהב למשל תוכלו להתאים גם מראה במסגרת זהב, ארונות אמבטיה בהירים שיוצרים ניגוד לסנוור של הזהב וזה יהיה מושלם.

 

דילוג לתוכן