כיור מונח – לחדר אמבטיה מינימליסטי

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מזמינים כיור מונח ונפרדים מהשיש הרחב שליד הכיור, ששימש במשך שנים המשטח עליו נהגנו להניח את כל תכשירי ההיגיינה, מברשות השיניים, הסבונים ועוד.

נדמה כי אם תעקבו אחר כך השינויים שעוברים על חדר אמבטיה הישראלי, הוא עבר מהפך גדול בכל מה שקשור לעיצוב ובעצם זה כל העניין. היום משקיעים בחדר האמבטיה ברמה העיצובית ולא רק כמו שהיה נהוג בעבר, לחשוב עליו רק מבחינה פונקציונאלית משום שהוא חדר שימושי מאוד.

הישראלים למדו לא רק לעצב את בתיהם לפי טעמם האישי אלא גם להתייחס לחדר האמבטיה כאל חדר הזקוק וראוי לשינוי עיצובי אם זה בבחירת הצבעים, חומרי הגלם. החלטה אם ללכת על מקלחון או אמבטיה. בחירת ארון אמבטיה. האם כיור מונח או תלוי? ואת כל ההחלטות האלה הם מקבלים מתוך שיקול של אפיון קו וסגנון מסוימים שלא כמו בעבר שאנשים היו מרהטים את חדר האמבטיה שלהם מכל הבא ליד בלי שום קשר לשום סגנון ובלי שום ראייה עיצובית.

מדוע כיור מונח?

כיור מונח, שתופס מעט מקום ולא כחלק אינטגרלי ממשטח השימוש בחדר האמבטיה הולך ותופס תאוצה ונדמה כי הוא האלמנט המושלם לי שבוחר לרהט את החדר הזה בסגנון מודרני מינימליסטי.

סגנון מודרני הוא הסגנון המוביל היום את העיצוב העולמי וגם ישראל כבר נמצאת במשבצת הזו. אם תיכנסו לאולם של תצוגת ארונות אמבטיה או אביזרים, תראו שכל המוצרים עשויים מחומרי גלם עכשוויים עמידים בפני לחות ומים, ברזים מסוגים שונים של חומרי גלם ועיצובים שנחלקים לשניים: או הסגנון הכמו עתיק המתעגל שמתאים לאמבטיה עם כיור פרחוני וקרמיקה מעוטרת או לסגנון המודרני.

הסגנון המודרני בבית מתאפיין בקווים ישרים, בלי יותר מדי קשקושים. גם הריהוט עצמו מאוד מינימליסטי ויש לו אמירה של חומר גלם, עיצוב וגוון אבל לא מעבר לכך. זהו הסגנון שהוא ההיפך הגמור מהסגנון של מה שאנחנו קוראים "עתיק".

כיור מונח אגב אפשר לראות בצילומים עתיקים. הוא היה עשוי מאבן והיו מניחים אותו בכניסה לחמאמים או מרחצאות. זהו בהחלט סגנון מאוד עתיק שעם חומרי גלם חדשים הפך לאלמנט מאוד מודרני.

עיצוב עם כיור מונח באמבטיה

חדר האמבטיה המודרני היום הולך על קו של חדר מאוד מרווח, מוצף באור עם כמה שפחות ריהוט ואלמנטים ואפשר לומר כי כיור מונח הוא אלמנט מינימליסטי. הוא לא תופס הרבה מקום, ולא צריך בשבילו שום תפאורה מיוחדת אלא רק ארון אמבטיה. מניחים ונגמר. גם ארונות אמבטיה היום לא דומים כלל לארונות האמבטיה שהיו בעבר בחדרי האמבטיה. היום הם קטנים, מינימליסטיים והנפח שלהם לא גדול. כל בית בוחר את ארון האמבטיה שמתאים לו ובדרך כלל מניחים בו רק מה שחייבים ולכן רוב הארונות קטנים. כיום את מוצרי האיפור ותכשירי הטיפוח מחזיקים בדרך כלל בחדר השינה, ולכן חדר האמבטיה "התפטר" מהתפקיד של "המחסן", מה שהיה גורם לעתים לחדר הזה להיראות כמו בלגן אחד גדול. היום מפנים בארונות מקום למגבות ולא דוחפים אותם לתוך ארון אמבטיה ואפשר לומר שהוא נועד בעיקר לעיצוב וליופי.

מלבד חומרי גלם העמידים בפני לחות ומים יש גם חומרי גלם מעץ מלא שגם ממנו עושים ארון אמבטיה עם הציפוי המתאים כדי שיחזיק מעמד.

כמה שפחות- זה יותר !

ריהוט הבית בעבר היה דחוס ומאוד צפוף, וגם חדר האמבטיה, למרות שהוא תמיד היה חדר הכי קטן בבית. בדרך כלל היה קשה לזוז בתוכו כי הייתה אמבטיה ואנשים נאלצו להסתדר ברווח הצר בין האמבטיה לכיור ולא היה שום מקום לשחק עם העיצוב.

היום ברוב חדרי האמבטיה אין אמבטיה אלא מקלחון זה הרבה יותר נוח לאנשים בעיקר מבוגרים שקשה להם להגיע אל האמבטיה וזה גם מאפשר ליצור יותר מרחב ומקום בחלל הקטן הזה.

גם הבחירה של ארון אמבטיה עם כיור מונח עליו נעשית לעתים מתוך שיקולי מקום ועיצוב, כיור מונח תופס הרבה פחות מקום ממה שתופס ארון רחב עם משטח שיש וכיור אינטגרלי.

התפיסה היא ליצור בכל חלל מרחב מאוורר ולא לדחוס לתוכו יותר מדי פרטים ולכן נעשה שימוש בכיור מונח, ארון אמבטיה תלוי ועוד.

דילוג לתוכן