חדרי אמבטיה מעוצבים – סטייל מהרגע הראשון

היום אפשר לראות חדרי אמבטיה מעוצבים, שלא נופלים מהעיצוב שלהם בפרטים ובהתאמה מכל חדר אורחים בבית. השינוי הזה הגיע אחרי הרבה מאוד שנים, בהם היחס אל חדר האמבטיה היה מינורי וכלל כניסה ויציאה לצורך מקלחת או אמבטיה בלי הרבה השקעה בפרטים הקטנים שיוצרים סגנון עיצוב.

אבל אז המהפכה העיצובית שעברה על הבית הישראלי וגרמה לכל בעל בית לבחור סגנון ריהוט ולהפוך את הבית למקום בו הטעם האישי שלו בא לידי ביטוי, זה הגיע בסופו של דבר גם לחדרים הרטובים בבית, לחדרי האמבטיה. האמת- זה ממש לא מפתיע. זהו החדר הכי פרטי, הכי מפנק והכי אישי בכל בית. זה המקום בו מדי יום נכנסים אליו כל בני המשפחה, ממרקים את עצמם מעמל היום, ויש כאלה שלא מתפשרים על פחות מאמבטיה מלאה במלחים ובקצף. גם הניקיון עצמו- ההיגיינה יורדת היום לפרטי פרטים עם תכשירי ניקוי וטיפוח אישיים של מותגים שונים שכמובן יש צורך גם לאחסן אותם באיזה שהוא מקום, ולכן יש גם חשיבה מאחורי בחירת ארון אמבטיה לצד שאר האביזרים הפונקציונאלים הנחוצים לחדר האמבטיה.

חדרי אמבטיה מעוצבים בסטייל ספא

החשיפה שלנו לחדרי ספא, עיסויים. טבילות בג'אקוזי ובהטאב ושאר פינוקים השפיעו גם הם על חדרי אמבטיה מעוצבים. הם גרמו לנו להבין שאנחנו יכולים לעשות את זה גם בבית. כלומר- להתפנק ושהמקלחת היומית שלנו יכולה להפוך לחוויה אם נתייחס יותר לחלל הזה כאל מקום מפנק ולא רק למקלחת. משום כך החלה התייחסות אל ארונות אמבטיה כאל ריהוט מעוצב כולל המראות שבדרך כלל היו פשוטות ואחידות. או מעמדים שונים לתלייה, הכיור, הברזים- כל אלה לפתע קיבלו את מלוא תשומת הלב והפכו למוצרים בעלי סגנון שבבחירה מותאמת ונכונה שלהם הופכים כל חדר אמבטיה לספא ביתי קטן ומפנק.

היום כאשר נכנסים לחדר אמבטיה בבתים, אפשר לראות סגנונות שונים של עיצוב החל מבחירת הארון, המראה, שטח האחסון. אמבטיה או מקלחון בעיצוב מודרני, כפרי או עתיק וכלה בבחירת הרצפה, הקרמיקה מסביב, והתכנון הפנימי של החלל עצמו. הכל נעשה מתוך בחירה וחשיבה על טיפוח ועיצוב המקום הזה שסוף סוף מקבל התייחסות בפן העיצובי.

הסגנון המודרני השתלט על הבית

אחד הסגנונות הכי מדוברים היום שאפשר לראות אותו מככב בהרבה בתים ובהרבה חדרי אמבטיה מעוצבים, הוא סגנון העיצוב המודרני. זהו סגנון לכאורה מאוד פשוט ולא מצועצע, לעומת הסגנון העתיק- הקלאסי אשר הכניס לחדרי האמבטיה ארונות בסגנון עתיק או ברזים בשילוב קרמיקה וכיורים מצוירים. סגנון שיותר מאפיין את המאה הקודמת ואת העיצוב הקלאסי. הסגנון המודרני שואף להיראות כמה שיותר נקי- כלומר ההיפך מעתיק. כמה שפחות פריטים בחלל אלא רק בדיוק מה שצריך מאוד פונקציונאלי ובחדר האמבטיה אפשר לומר שהוא בדרך כלל גם החלל הכי קטן בבית, באמת צריך לשים רק מה שחייבים וזקוקים לו לצורך השימוש כמו לדוגמה תכשירי ניקוי וטיפוח, יש המניחים בו גם מוצרי איפור וכמובן מגבות.

לכן ארון האמבטיה שייבחר יהיה זה שיוכל להכיל את מה שיש לאחסן בארון האמבטיה- כלומר זה תלוי אם מדובר על חדר אמבטיה שמשמש את כל בני המשפחה ולכן בארון יאוחסנו תכשירי הטיפוח של כולם, או בחדר אמבטיה זוגי בו יש צורך באחסון של תכשירי ומוצרי בני הזוג.

הסגנון המינימליסטי בחדרי אמבטיה

עוד סגנון שהוא נגזרת של הסגנון המודרני שבא לידי ביטוי בהרבה חדרי אמבטיה מעוצבים הוא הסגנון המינימליסטי שדוגל ב"כמה שפחות יותר טוב, וכל המוסיף גורע". זהו סגנון שעושה שימוש בעיקר פונקציונאלי בחלל ולא מעמיס עליו שום רהיט או אלמנו שלא לצורך. בחדרי אמבטיה אלה ניתן יהיה לראות ארון אמבטיה מינימליסטי ועליו כיור מונח, מראה שמתכתבת עם חומרי הגלם או הגוונים של החדר. הכל מאוד מתוכנן ומותאם ממש בהתאמה מושלמת.

הסגנון הזה מאוד מתאים לחדרי אמבטיה שבדרך כלל צריכים לשדר ניקיון ואסתטיקה ופחות "בלגן" של פריטים. חדר שבו מתבצע "פולחן הניקיון" צריך להיות בעצמו אסתטי ונקי וזה אומר גם מבחינת עיצוב. ככל שיהיו בו פחות פריטים, כך הוא ישדר יותר אסתטיקה ויהיה המקום המושלם להיגיינה הפרטית של כל אחד.

כמובן שאסור לוותר גם על הריחות הנעימים שגם הם מוסיפים לארומה העיצובית של חדרי האמבטיה.

דילוג לתוכן