דגשים חשובים בבניית ארון אמבטיה

מכירים את האמרה: "אלוהים נמצא בפרטים הקטנים"?. אמרה זו נכונה במיוחד כאשר אתם באים לתכנן ולעצב את חדר האמבטיה שלכם ובאופן ספציפי יותר את הארונות שיהיו בו. יש מספר דגשים חשובים או פרטים שחשוב מאוד לתת עליהם את הדעת כאשר אתם בונים ארון אמבטיה:

  • מידות הארון וההתאמה שלהן לחלל החדר
  • האם תרצו שבארון יהיה משטח שיש או גרניט לצד הכיור?
  • האם תרצו מראה אחת גדולה או שתי מראות מפוצלות?
  • מאיזה חומרי גלם כדאי לבנות את הארון? מבחינת תקציב, נוחות ועמידות לאורך נזקי הזמן.
  • מי ישתמש בארון? אתם? הילדים שלכם?
  • באיזה צבע הארון יהיה?
  • מה תהיה החלוקה הפנימית של התאים בארון?

אנחנו בחברת לוי אמבט, מתמחים בבנייה של כל סוגי ארונות האמבטיה באופן מותאם אישית לצרכים ולטעם האישי של הלקוחות שלנו. בשבילנו כל לקוח ובהתאם לכך כל ארון אמבטיה הם ייחודים וחד פעמיים. ארון שיתאים למשפחה אחד או לאדם אחד לא יתאים למי שגר בבית השכן. אנחנו עובדים עם צוות נגרים ומעצבות פנים מומחים ואנחנו מקפידים לעצב לכל לקוח את הארון שמתאים למידותיו הוא.

מאיזה חומר גלם כדאי לבנות ארון אמבטיה?

כאשר אתם באים לבנות ארון אמבטיה כדאי לכם לבנות אותו מעץ שיש לו ציפוי או הגנה מיוחדת מפני רטיבות. לא מומלץ לבנות ארונות אמבטיה מחומרים כמו פלסטיק או מתכת – כי הם מתכלים, נראים פחות טוב ופחות עמידים לאורך שנים רבות. ארונות מתכת במיוחד הם ארונות שלא מומלץ לשים בחדרי אמבטיה – כי הם מעלים חלודה די מהר.

למה תמיד צריך לתכנן את השימוש לטווח הארוך בעת הבנייה של ארון אמבטיה?

בעת תכנון חדר האמבטיה שלכם מומלץ שתכננו אותו כך שהוא יהיה שימושי עבורכם גם בעוד חמש או עשר או עשרים שנה. החיים הם משתנים ואנחנו כל הזמן משתנים איתם. אם בעת תכנון הארונות לחדר יש לכם 2 ילדים בגילאי בית ספר יסודי בעוד חמש שנים – הם יהיו כבר בני נוער והצרכים שלהם מהארון באמבטיה ישתנו. באופן דומה בעוד עשר שנים או עשרים שנה אתם תהיו מבוגרים יותר והצרכים שלכם מארונות חדר האמבטיה שלכם יהיו שונים מהצורך שהיה לכם בזמן שתכננתם ובניתם אותם. תכנון לטווח הארוך הוא הדבר החכם והחסכוני ביותר שתוכלו לעשות.

איך תדעו איזה ארון אמבטיה מתאים לבית שלכם?

לא תמיד קל לדעת או לבחור איזה ארון אמבטיה יתאים דווקא לבית שלנו. אחד הדברים הראשונים שחשוב לשים לב אליהם בתכנון או בחירה של ארונות אמבטיה הוא גודל הארון והיחס בין גודל הארון, החלל הכללי בחדר והפריטים האחרים שיש בחדר (מקלחת, אמבטיה, מכונת כביסה, מייבש, שירותים). ככל שחדר האמבטיה בבית שלכם הוא קטן יותר וככל שיש בו יותר פריטים שונים – כך עיצוב הארון צריך להיות מעשי וקומפקטי יותר. רוב חדרי האמבטיה "הרגילים" בישראל אלו שיש לרוב האנשים – הם לא מאוד גדולים והם החדר הקטן ביותר בבית. לכן, כאשר אתם באים לתכנן את הארונות שיהיו בחדר ואת המתווה הכללי של החדר תנסו להיות כמה שיותר יצירתיים כך שהארון ימלא על כמה שיותר מהצרכים האישיים שלכם.

מה עדיף ארונות אמבטיה עם תאים או עם מגירות?

אחת הדילמות הכי קלאסיות בעיצוב ארונות לאמבטיה הוא הצורך לבחור האם בארון יהיו תאים או מגירות? האפשרות הכי טובה היא לבחור בארון שיהיו בו גם מגירות וגם תאים – אך לא תמיד זה אפשרי בגלל:

  • אילוצי המרחב.
  • אילוצים תקציביים (יקר יותר לבנות מגירות מאשר לבנות תאים).

מהם 3 המאפיינים שהכי חשוב שיהיו בארון האמבטיה שלכם?
3 המאפיינים שהכי חשוב לשים לב אליהם בעת עיצוב ותכנון של ארונות לאמבטיה הם:

  • נגישות – חשוב מאוד שתוכלו לנקות את הארונות באופן נגיש ושהם יהיו נגישים מבחינת הגבוה והרוחב שלהם לכל בני המשפחה.
  • שימושיות – כאשר מתכננים ארון לאמבטיה חשוב לתכנן מה נרצה לשים בכל אחד מהתאים שלו ולפי זה נוכל לקבוע מה יהיו המידות של התאים או המגירות בארון ומה תהיה החלוקה בניהם.
  • מראה – האסתטיקה היא נושא חשוב מאוד. כאשר אתם מתכננים ומעצבים את הארונות בבית שלכם ובחדר הרחצה בפרט חשוב שתעצבו אותם כך שיהיה לכם נעים להסתכל עליהם.

ארונות אמבטיה – אל תבנו אותם לפי טרנדים מזדמנים!

טיפ חושב נוסף שיכול לסייע לכם מאוד בבחירת העיצוב לארונות האמבטיה שלכם הוא לשים לב שכאשר אתם בוחרים את העיצוב תהיו נאמנים לטעם האישי שלכם ולא תפילו שולל אחר טרנדים מזדמנים ומתחליפים. טרנדים יבואו וילכו – אבל הארון יישאר אתכם שנים וישמש אתכם שנים רבות. לכן, חשוב שבעת עיצוב הארון לא תבחרו "את הטרנד הכי חם" אלא את מה שהכי מתאים לטעם האישי שלכם. ניתן וכדאי לעצב חדרי אמבטיה לפי טרנדיים עיצוביים עכשוויים כאשר אתם רוצים לשפץ את החדר או בונים אותו במטרה למכור את הנכס שלכם כמה שיותר מהר.

האם כדאי להתייעץ עם מעצבת פנים בתכנון ארונות האמבטיה בבית שלכם?

מעצבת פנים היא אחת מאנשי המקצוע שהכי כדאי להתייעץ אתה בשלב בו אתם מתלבטים איך לבנות את ארונות האמבטיה שלכם. מעצבת פנים תוכל לגרות את הדמיון שלכם אם אינספור אפשרויות והיא תוכל גם לעזור לכם להגשים אותן. חשוב שכאשר אתם שוכרים מעצבת פנים תדברו איתה באותה "השפה" ותרגישו שאתם מתחברים לסגנון העיצובי שלה ושיש לכם כימיה וחיבור אתה. מעצבת הפנים תוכל לעבוד בסיוע שלנו ושל צוות הנגרים שלנו וביחד אנחנו ואתם ניצור לכם את ארונות האמבטיה היפים ביותר שיש.
דגשים נוספים שחשוב לשים לב אליהם בעת עיצוב ארונות לאמבטיה הם שלא כדאי לכם לבחור לבנות ארון שאתם לא מתחברים לעיצוב או לשימושיות שלו. ניתן לבנות ארונות נוחים ויפים שיתאימו לטעם שלכם בהתאם לתקציב שעומד לרשותכם. היתרון של בניית ארון מותאם אישית במקום קנייה של ארון גנרי הישר מהחנות הוא שאתם יכולים ולתכנן אותו כך שהוא באמת יתאים לכם ולא תצטרכו להתפשר על מה שחשוב לכם שיהיה בו. כן ניתן להתפשר על נושאים כמו:

  • סוג חומר הגלם ממנו הארון יהיה בנוי
  • הצבע של הארון
  • רמת הגימור של הארון

שום דבר בחיים לא מושלם – וגם הארונות בבית שלכם לא תמיד יענו על כל הדרישות שלכם באופן הרמטי ומוחלט. השאיפה היא שהארון שלכם יהיה שימושי עד כמה שניתן וגם שתאהבו את העיצוב שלו. ההתפשרות על עיצוב ותכנון הארון היא בדרך כלל בגלל נושאים כלכליים וכספיים של כמה כסף נשאר לכם בשביל לבנות את הארון – לאחר שסיימתם את העבודה על חדר האמבטיה מבחינת התשתיות ועיצוב הרצפה, והקירות שלו.
אל תהססו ותעזו לחלום על יום בו תוכלו לבנות את הארון שתמיד רציתם בחדר האמבטיה שלכם. חשוב שתיגשו לפרויקט מרגש זה עם שתי רגליים על הקרקע ותהיו מוכנים לקבל בחירות אמיצות ולהגיע לפשרות כאובות בעיצוב של הארון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Skip to content