מראה ללא מסגרת לפי מידה – רק תבחרו!

הצצה בקטלוג של אחת מחברות ארונות מטבח וכן מראה ללא מסגרת לפי מידה, חושפת את השינויים העצומים שחלו בשנים האחרונות בתחום עיצוב וריהוט חדרי אמבטיה.

אפשר לומר כי השינוי החל כבר לפני כעשור, מאז שהישראלים התחילו גם לעצב את הבתים שלהם ולא לרכוש רק פונקציונליים. המהפך הזה גרם לשינוי התפיסה בקשר לכל חלל הבית כולל באמבטיה. גם בעבר החדר הרטוב הזה זכה להתייחסות עיצובית ברוח התקופה אבל המגמה הכללית בחדרי האמבטיה הייתה או לקשט אותה באריחים צבעוניים ולהעמיד בה ארון עץ ויש שאף טרחו לתלות וילון. המחשבה הייתה לעצב את חדר האמבטיה כמו שמעצבים את חדר האורחים, אבל יש שוני בין שני החללים הללו. חלל אחד הוא יבש והשני רטוב ויש לו מגבלות.

ולפני שהעיצוב נכנס גם לחדר האמבטיה אפשר לומר כי כמעט כל החדרים הללו ברוב הבתים ארץ היו לבנים, נטולי צבע ומעטים שינו את החדר הזה והשאירו אותו ממש כמו שקיבלו אותו יחד עם הדירה מהקבלן. הכל לבן, גם הקרמיקה ולקח הרבה זמן עד שהחלה המגמה של עיצוב חדרי אמבטיה והפיכתם למה שהם היום- החדר הכי פרטי בבית ששומר על ההיגיינה.

אי אפשר בלי מראה!

חדר האמבטיה הוא החלל בו חייבים להציב מראה שכן לא מדובר רק על ניקיון ורחצה אלא גם על טיפוח ולכן דרושה מראה. היום יש עיצובים שונים של מראות גם מגדילות גם תלויות וגם עומדות וכל חדר אמבטיה יכול לקבל את המראה המתאימה לו ביותר.

גם הדגמים השתנו- אם פעם כל המראות היו אובאליות או עגולות היום אפשר למצוא אותך מלבניות או מרובעות ויש המזמינים מראה ללא מסגרת לפי מידה.

מראה זו הנה חלק מהעיצוב המודרני החותר למינימליזם מושלם וזה אומר כמה שפחות פריטים בכל חלל בבית, מצניעים גם את תעלות המזגנים כדי לקבל חלל נקי ואסתטי, הכי מינימליסטי שיש ומראה ללא מסגרת שייכת בהחלט לעיצוב המינימליסטי.

מראה ללא מסגרת לפי מידה- בעיצוב מינימליסטי

אם בעבר הסגנון הקלאסי העתיק השפיע על עיצוב הבית, היום אנו נמצאים בתקופה בה שולט העיצוב המודרני ונגזרת שלו זה העיצוב המינימליסטי ולתוך המשוואה הזו נכנסת מראה ללא מסגרת לפי מידה לאמור- גם המסגרת מיותרת וכל המוסיף גורע.

עיצוב מינימליסטי מבקש לבטל את כל הפריטים המיותרים בחלל בין אם מדובר ברהיטים, חפצים או טקסטיל ולהשאיר אותו נקי ומרווח ללא עומס. אוהדי הסגנון הזה מצמצמים עד כמה שניתן את כמות הפריטים בחלל וגם מתייחסים לאור כאל ההתרחשות הדרמטית המתקיימת בחלל. כלומר- לא צריך ליצור את הדרמה עם חפצים ורהיטים, ושטיחים ועוד.

זה בהחלט בא לידי ביטוי גם בחדר האמבטיה כמה שפחות פריטים רק מה שחייבים, ארונות אמבטיה, מראה וזהו. לא צריך יותר מזה.

מראה אובאלית, מרחפת, מלבנית, עגולה- רק תבחרו מידה!

היום לישראלים יש כבר מודעות גבוהה בקשר לעיצוב הבית ולכן גם השוק וההיצע מתאימים את עצמם לסגנונות שונים. אפשר ללכת על מראה בדגם אובאלי, עגול, מלבנית, מרחפת ועוד ולהזמין אותה בכל גודל. יש אנשים שאוהבים את המראה באמבטיה על כל הקיר ויש שמסתפרים במראה מעל ארון האמבטיה.

יש היום בהחלט מגמה לשמור על מינימליזם בעיקר בחדר האמבטיה שכן מיעוט הפריטים מעניק למקום יותר מרחב וגם מדגיש את הניקיון והאסתטיקה לכן כאמור יהיה רק ארון ומראה חובה.

חשוב לציין כי נושא הטיפוח העצמי גם הוא חדר עמוק לתודעה וכל חדר אמבטיה היום מאחסן לא רק תכשירי רחצה אלא גם פריטים רבים הקשורים לטיפוח עצמי ומראה היא הפריט הכי חשוב לכל אחד אחרי מקלחת, אם זה אחרי גילוח, אם זה סידור השיער. היא משקפת עבור כל אחד את התוצאה של הרחצה והטיפוח והיא חייבת להיות שם. לא משנה באיזה גודל ולא משנה באיזה סגנון אבל היא תהייה שם ובלעדיה אי אפשר.

דבר נוסף שהישראלים לא מוותרים עליו זה התאמה אישית של פריטי עיצוב לבית ובכלל זה מראה ללא מסגרת לפי מידה. הם מזמינים אותה בהזמנה מיוחדת בדגם שהם רוצים ומניחים אותה במקום שהכי נוח להם להסתכל על עצמם אחרי מקלחת הגונה.

Skip to content