כיור מונח – המילה האחרונה בעיצוב חדרי אמבטיה!

הרבה תהפוכות עברו על חדר האמבטיה הישראלי והיום אפשר לראות כיור מונח על ארונות אמבטיה, באלגנטיות שיש לה ניחוח עתיק וגם חדש. אם יצא לכם לבקר באתרים היסטוריים שכללו גם חמאם לסוגיו, יכולתם בוודאי לראות שרידי כיורים מונחים מאבן או שיש משום שהעיצוב הזה הוא במקורו עיצוב ים תיכוני של יוון העתיקה או רומי.

מי באמת אמר שכיור חייב להיות חלק אינטגרלי כמו שהוא היה במשך שנים רבות מחדר האמבטיה, מחובר לאותו צינור ניקוז עליו בדרך כלל היו מניחים סוג של ארון כדי להסתיר אותו.

מאז עברו הרבה מים בברזים ובכיורים, והטרנד הכי גדול היום זה כיור מונח המילה האחרונה בעיצוב חדרי אמבטיה.

יש משהו מאוד אלגנטי בכיור הזה כשהוא מונח על ארונות אמבטיה ולא חלק מהן. זה גם לא מגביל את בעלי הבית, תמיד הם יכולים להיפרד מהארון הישן לקנות ארון חדש ולהמשיך להניח עליו את הכיור המונח.

כיור מונח זה עניין של עיצוב

כמו שלקח עשרות שנים עד שהישראלים הפנימו שהבית שלהם לא חייב להיראות כמו הבית של השכן, גם בתחום חדרי אמבטיה, ארונות אמבטיה, כיורים וברזים חלו שינויים רבים שאפשר לראות אותם בקטלוגים של חברות מובילות בתחום.

הקונספט המרכזי היום בכל חדר אמבטיה הוא לתפוס שטח יותר גדול (במידת האפשר) ולאפשר לו להיראות מרווח ומאוורר. מיעוט של פרטים או חפצים ותחושה של אסתטיקה וניקיון ואין חדר בבית שראוי יותר לניקיון הזה מאשר זה ששומר על ההיגיינה הפרטית של בעלי הבית.

כיור מונח הוא סוג של עיצוב שבא לנתק פריטים בחדר הזה וליצור איזה מכנה משותף של עיצוב, להיפרד מהארונות הישנים שהכיור היה חלק מהם. הוא לא חייב להיות והתפיסה באמת השתנתה לגמרי ורבים מעדיפים את העיצוב המודרני החדש.

סוגים של כיור מונח – רק תתאימו ארונות אמבטיה

מי שמחפש כיור מונח מוטב שיגלוש לאתרים של ארונות אמבטיה בעיצוב מודרני ויגלה דגמים מרהיבים ומודרניים כמו דגם ימית בלבן מבריק, כיור קלואי בצבע שחור מט. דגם הילה בלבן מבריק, דגם קרין, דגם ים לבן, אובאליים, עגולים. עם שוליים מורמים. שטוחים ובמראה ביצה. וגם מרובעים בשחור ולבן ויש גם דגם ימית בזהב. כיורים מונחים דגם מיטל ונוגה לבנים עם עיטור פס שחור מסביב, ויש גם מצוירים עם פרחים בצהוב, כחול ואדום.

ראשיתם של הכיורים המונחים הללו במקור מחצרות הבתים העתיקים בהם לא היו מים זורמים, אלא כאלה שנשאבו מהבאר וכל נושא הרחצה נעשה מחוץ לבית בחצר. היו מניחים כיור בדרך כלל משיש או חצוב באבן על משטח כלשהו.

כיורים צבעוניים עם פרחים – קאמבק לעיטורי היד הארמניים

תוכלו לרכוש גם כיור מונח בקאמבק הכי גדול של כיורים מעוטרים. פעם היו אלה עיטורי היד הארמניים גם על הקרמיקה וגם בכיורים והיום הם חוזרים, לא עם יותר מדי עיטורים אלא בטאץ' עדין ואסתטי כיורים עם עיטורי פרחים בגוונים צהוב, כחול ואדום.

אפשר לומר כי כיורים מונחים אלה מזכירים מאוד את תרבות קישוט חדר האמבטיה בעבר העתיק, כאשר כאמור הן הקרמיקה והן הכיור וגם הרצפה היו מרושתים בצורות גיאומטריות או פרחים בצבעים שונים או פסיפס ושיוו לחדר הזה הילה של קישוטיות יתר.

בשנות הששים והשבעים אפשר היה לראות עדיין את המגמה של הכנסת קישוט לחדרי האמבטיה עם קרמיקות בצבעים עזים וכיורים תואמים אלא שאז הם היו חלק מהארונות עצמם.

מחליפים רק ארונות ומניחים את הכיור

משום שחדר אמבטיה משתנה לעתים העובדה שיש כיור מונח שאפשר פשוט להחליף מתחתם את הארון, הופכת אותם לאופנתיים לשנים רבות. גם אם תרצו להחליף את ארון האמבטיה לא תצטרכו להחליף את הכיור אלא פשוט את הארון שהיום מגיע בגוונים חלקים של שחור, לבן, עץ וגם בצבעי שמיים וטבע.

יש מגמה מאוד בולטת היום להחדיר לתוך הבית את הטבע מבחוץ וזה בא לידי ביטוי בשימוש בחומרי גלם טבעיים וגם בגוונים עמם משתמשים. ככל שיש מראה יותר טבעי בבית, כך אנשים מתחברים לעצמם והכי מרגישים בבית שהחום שבו הוא גם פונקציה של עיצוב ובחדר האמבטיה בפרט.

 

Skip to content