ארונות אמבטיה- מגמות שמגיעות מתערוכת עיצוב

מדי שנה מתפרסמות מגמות עיצוב של ארונות אמבטיה והבית, וחברות העוסקות בתחום כולל של עיצוב וריהוט חדרי אמבטיה, שואבות השראה ומנסות להתמקד במגמות כדי לספק את הדרישה המגיעה בדרך כלל מצד "חוזי עתידות" שהם מומחים לטרנדים ולצרכים של קהל הלקוחות.

זה מתחיל מהתערוכה IMM COLOGN שהיא תערוכת העיצוב מהגדולות בעולם שמתקיימת בקלן שבגרמניה, ובה נחשפות המגמות החדשות. לפני שהיא מתקיימת מדי שנה מאספים מעצבים ואדריכלים מכל מיני תחומי עיצוב הבית והם אלה שבעצם קובעים מהן המגמות והטרנדים החדשים כפי שיבואו לידי ביטוי בתערוכה.

מדובר על פסטיבל בו מציגים למעלה מ-1,200 נציגים של חברות עיצוב ויצרני ריהוט מכ-60 מדינות בעולם וזה נחשב כמפגש העיצוב הבינלאומי הכי חשוב והכי מעורר סקרנות שכן מה שייראו בתערוכה הזו, זה מה שיגרום לפסי הייצור של החברות להתחיל לעבוד. זוהי בשורה עיצובית לא רק לשנה, אלא שהיא מציינת קווים כללים ומגמות לכמה עונות קדימה.

ארונות אמבטיה בצבע ירוק- מתגעגעים לטבע!

לפני קיומה של התערוכה כאמור נפגשים המומחים מתחומי העיצוב והתפקיד שלהם הוא לזהות מה יהיו הטרנדים בעונות הבאות של ארונות אמבטיה וסוגים אחרים של ריהוט לבית. זה בכלל לא פשוט לנסות ולחזות מה יקרה. מדובר על סוג של ניחוש וגם שיקולים שעד כמה שנדמה לא קשורים לעיצוב אבל מסתבר נלקחים בחשבון כמו מהפכות חברתיות שינויים בהרגלי החיים ואחריות אישית.

בדרך כלל מטבעו של שינוי עיצובי זה שהוא ממשיך נבט שכבר הונבט בשנה קודמת, מוסיף עליו או משנה אותו. כל הזמן נמדדים חוקים אסתטיים כדי לנווט נכון את ספינת העיצוב הבינלאומית. צוות המוחות שכולל מעצבים מכל מיני תחומים כמו אדריכלים, מעצב אריזות, מעצבת טקסטיל וגם עיתונאי עיצוב עורכים מרתון אינטנסיבי כדי לחשוף את הטרנדים ולגבש אותם לכדי הבנה כללית. העבודה של הצוות הזה מתחילה עוד קודם לכן בתחקיר שהם עורכים במשך של השנה ובה הם מזהים טרנדים עפ"י עיצובים של חברות מובילות שבעצמן עורכות סיעור מוחות כל שנה באשר לקולקציה החדשה שלהן.

כאשר מדובר בארונות אמבטיה למשל ניתן לזהות ארונות בצבעים של מים או טבע כמו ירוק וכחול שנובעים באמת מהגעגוע לטבע ולירוק בעולם ממוחשב ודיגיטלי.

הקונספט בעיצוב ארונות אמבטיה

הקונספט המוביל בשימוש חומרי גלם מסוימים, גוונים, מרקמים וחומרים של ארונות אמבטיה צריכים לעמוד במבחן האסתטיקה ואורח החיים היום. יש גם התייחסות לסגנון העיצוב השולט היום בבתים. אם בעבר הוא היה קלאסי בסגנון עתיק, היום הוא מושך יותר לכיוון של מודרני-מינימליסטי ולכן סגנונות חדרי האמבטיה יהיו כאלה שיספקו את זווית העיצוב הזו.

כאשר מדובר בניגודים כמו ארונות בשחור לבן, מדובר על ניגודים שהם תמיד יוצרים מתח ואינטראקציה מעניינת במרחב העיצוב של צבעים חלקים שמתנגשים אבל זורמים יחד בהרמוניה.

בדרך כלל שומרות המגמות על הקיים מתוך רצון לשמר את מה שהושג עד היום מבחינת עיצבו אבל גם משנים משהו אפילו בטוויסט קטן בתוך שינוי שכבר נעשה כמו גוונים אחרים של ירוק או תכלת או להכניס גם כתום לחדר האמבטיה.

מגמות עיצוב ארונות אמבטיה 2022

המגמות השולטות היום בעיצוב ארונות אמבטיה לשנת 2022 בולטות בכמיהה שלהן לטבע ולמקורי. מראה קלאסי של עץ נקי בזוויות סימטריות או א-סימטריות בארונות תלויים או מונחים על רגליות. וכל שאר האביזרים הסניטריים גם הם מעוצבים בסגנון טבעי. בעיקר כאשר מדובר בחדרי אמבטיה מדובר על כמיהה לניקיון במרחב, כמה שפחות עומס של חפצים ולכן הארונות יהיו מספיק גדולים כדי לאחסן כל מה שצריך בלי להעמיס על הסגנון הנקי.

יש גם משיכה מאוד גדולה לצורניות של הטבע, מה שעשוי לבוא לידי ביטוי לשילובים של צורות גיאומטריות בין ארון אמבטיה עם כיור לאמבטיה או למקלחון עצמו.

טרנד נוסף שמבטא את שמחת החיים והאהבה לטבע הוא אקולוגיה שבאה כאמור ברהיטים שלא עוברים יותר מדי עיבוד ונראים טבעיים לחלוטין. זה מסביר את הבחירה בארונות עץ ובצבעי הטבע באמבטיה והן בכיורים שנראים קצת עתיקים מצד אחד אבל לגמרי מודרניים בצורניות שלהם מצד שני ושואבים השראה מהבתים הכפריים והעיצוב של פרובאנס וטוסקנה, עיצוב לבן נקי שמזכיר קצף לבן.

 

Skip to content