ארון אמבטיה בסגנון מינימליסטי

אחד הסגנונות הבולטים בעיצוב הבית וחדר רחצה בעיצוב ארון אמבטיה או מראה לאמבטיה הוא הסגנון המינימליסטי. זהו סגנון שהפך להיות מועדף על הישראלים. יש בו קסם וייחודיות והוא מציב אתגר בפני הבוחרים בסגנון הזה שכן הוא דורש מהם מינימום של עיצוב אבל יש חוקים. זה לא אומר שהמינימום הוא כלום, חייב להיות קשר ומכנה משותף בין כל הפריטים בחדר האמבטיה למשל אם זה בגוון, במרקם שיוצרים את היופי והסטייל. מצד אחד לא להעמיס יותר מדי על החלל וליצור מרחב אסתטי ונקי ומצד שני ליצור אווירה והשראה. זה לא מינימליזם במקרה, הוא מתוכנן לפרטי פרטים וזה עובד ברצף בתוך החלל ובדרך כלל מאוד מרשים, מאוד אסתטי וזה הקסם שלו.

אם בעבר הייתה תקופה שאנשים דחסו לתוך חדר האמבטיה ארונות עץ בסגנון עתיק, הסגנון הזה כבר עבר מן העולם. זה סגנון שמעמיס על החלל ועל המרחב ויכול לעשות לאנשים "רעש בעיניים. זהו סגנון שעלול להעיק לעומת סגנון מינימליסטי שדוגל בכמה שפחות וכל המוסיף גורע.

עיצוב נורדי סקנדינבי – בחדר האמבטיה

גם העיצוב הנורדי – סקנדינבי של הארצות הסקנדינביות כבש את חדרי האמבטיה הישראלים. זהו סגנון שהומצא בשנות החמישים וחדר לבתים בארצות הקרות כמו שוודיה, נורבגיה, פינלנד, דנמרק ועוד. במשך הזמן הוא הצליח להשתלט על עולם העיצוב בכל העולם והיום אפשר לראות אותו לא רק בחדרי הרחצה בדוגמת ארון אמבטיה מינימליסטי בצבע לבן או תכלת או מראה לאמבטיה אלא בהשראה הכללית.

אחת הסיבות להצלחה הגדולה של הסגנון הזה היא סגנון החיים המהיר שכולם מבקשים לברוח ממנו הביתה אל השקט והשלווה וזה מה שהוא יוצר. הא מרגיע. הרוגע מגיע מהפשטות שלו, ממיעוט הפריטים בחלל. כמה שפחות רהיטים, הצבעים קרם ולבן שולטים ואין "רעש בעיניים". כאשר יושבים בחלל כזה זה באמת מרגיע. כאשר נכנסים לחדר אמבטיה בהיר, עם ארון מינימליסטי קטן ומרחב אסתטי מלא אור – זה הכי נקי שיכול להיות והכי מחובר להיגיינה של עיצוב גם בחלל.

מינימליזם בחומרי גלם, בצבעים – שלווה בחדר האמבטיה

עבור רבים חדר האמבטיה הוא המקום הכי נכון להירגע. זהו מקום פרטי לגמרי שבדרך כלל נמצאים בו לבד. אם יש לכם אמבטיה ואתם נוהגים לעשות אחת כזו מדי כמה זמן, תוכלו לעצום עיניים וכאשר תפקחו אותן, תתמזגו את הסגנון הנורדי-מינימליסטי שיעצים את תחושת השלווה ובזה כוחו של הסגנון הזה ועל זה הוא בנוי.

שלא תטעו יש הרבה מה לעשות בתכנון חדר אמבטיה כזה החל מבחירת ארון אמבטיה מתאים או מראה האם היא תהיה תלויה או מונחת והיכן. כל בחירה של פריט מתוכננת ושום דבר לא נתון ליד המקרה.

מילת המפתח של העיצוב הזה היא סדר אסתטיקה. הצבעים נעימים, יש תחושת ביתיות וכל מה שנמצא בחדר הזה פונקציונאלי שום דבר לא מיותר. חדרי אמבטיה נורדיים מעוצבים כאמור במינימליזם מכוון, פלטת הצבעים שלהם מרגיעה כמו הים הכחול, כמו השלג ומשום כך הצבעים הכי מקובלים בסגנון הזה זה לבן ותכלת. הם מלאי רכות כמו עננים, ונותנים הרגשה שאפשר לשבת ולשקוע, להיכנס לרוגע ולשלווה.

ארון אמבטיה – שחור, לבן, עץ, תכלת ירקרק

ארון אמבטיה בצבע תכלת או ירקרק מאוד אופנתי היום וגם הלבן והשחור ביחד או לחוד. גם העץ מככב. הסגנון כמה שיותר טבעי, פשוט ומכיל. גם מראה לאמבטיה יש בצורות שונות ובדגמים שונים מונחות או תלויות, עם מסגרת או בלי, שמשתלבת מעולה בקו הייחודי של החדר הזה.

הסיבה שהגוונים הכחולים והירוקים חדרו לחדרי האמבטיה היא בגלל שהם משדרים טבע וים, והרי על מה אנחנו מדברים אם לא על מים וקצף, ואמבטיה וניקיון וכל זה מתחבר לצבעים האלה של הטבע.

הגוונים של ארונות האמבטיה הם נעים בין שחור ולבן או שילוב של שניהם או כאמור תכלת, ירוק וצבע עץ טבעי. המראה צנוע, לא מבליט שום אלמנט כדי להרגיש כמה שיותר נוח במקום הכי פרטי בבית.

אין ספק כי חדר האמבטיה מקבל בשנים האחרונות הרבה מאוד תשומת לב והישראלים הבינו שכמו שהם מחפשים שקט על כורסה בסלון, ככה הם מחפשים שלווה בטקס הניקיון הפרטי שלהם. הם משקיעים בבחירת ארון מתאים לאחסון מגבות, משתמשים היום גם בהרבה מאוד תכשירי טיפוח ורחצה בריחות שמימים והופכים את הרחצה ממש לפולחן של ניקיון ואסתטיקה בשיא הפינוק.

Skip to content